Minimi

Už som párkrát spomínala svoju “dvanástu” mačičku – pouličku Minimi. Minimi sa narodila na jar tohto roka v kurníku suseda-mačkomora (tomu hovorím “vyrovnávacia spravodlivosť”!😛 ). V lete, keď Ambala doniesla ku mne Lízinku, tak sa Minimi a jej súrodenci, Bleki, Mravec a Levík, špacírovali po ulici s maminou Felixou (presne tak totiž vyzerá), ktorá je zas dcérou Veľkej Černej Mačky, o ktorej som si kedysi myslela, že chce tiež k nám…

No ale späť k Minimi. Na jeseň som ju videla ťahať bruško po zemi, potom zrejme mala mačiatka a teraz už zas brázdi ulice sólo. Mačky v Cicahauze ich priťahujú, tak veľa času (a hovienok) trávia pred naším domom. Keď sa zozimilo, dávala som von konzervičky. Kúpila som ich pre moje kožúšky, ale moje kožúšky sa uzniesli, že Bozitu a Felix konzervy si môžem chrúmať sama, tak ich používam teraz pre pouličky. No a pouličky si zvykli. Prídu na balkón, mňauknú mi a ja vybehnem kŕmiť. Pavlovovský reflex.😉

Dnes boli smetiari vyprázdniť nádoby a vždy ich nechajú v strede ulice, tak som sa vybrala von, že dám svoj kôš na miesto. Pred dverami mám vyložený Šintíkov starý mačací domček – keď bola taká zimisko, chcela som pouličkám dať aspoň niečo na zohriatie. Obvykle sa zdržiavajú na schodoch k domu, pretože pred dverami je závetrie, ide trochu tepla znútra a keď svieti slnko, je tam úplný výpek.

Ako som otvorila dvere, vytrielila z búdky Minimi. Odbehla k miske, ja som vybrala konzervu a šla som jej naložiť. Zasa po mne zasyčala ako Lízinka v svojich najlepších dňoch, odbehla pol metra ďalej a čakala, až bude miska plná. Ešte som ju, chudinku, buntošila, lebo som najprv šla dať kôš na miesto a až potom do domu, čím som ju znova vyhnala od misky. Ale len čo som zavrela dvere, už sa žerkalo.

Šla som si pre foťak a keď som zišla dole, už bol pri Minimi aj Bleki. A keď Minimi dožerkala a prenechala misku Blekimu, vrátila sa späť k dverám, do svojej búdky.🙂

A ja som fotila.🙂 Cez sklo, takže to tak aj vyzerá.

This slideshow requires JavaScript.

4 thoughts on “Minimi

  1. jarah píše:

    Ja býva v činžiaku a tak som na zimu nechala dieru v pivničnom okne nezasklenú, aby mohla pivnica slúžiť ako dočasný útulok pre okoloidúce mačičky. Vždy dopoludnia prinesiem do pivnice nejaké žradielko. Keď sa oteplí, sklo zablendujem, aby ma susedia nevysťahovali na ulicu k tým mačičkám😀

  2. ambala píše:

    No a u nas je to tak, ze odkedy som stiahla Lizinku “z obehu”, tak som uz viac poulicky na nasej ulici nevidela, len na vedlajsej ulici a pri budove neviem akej mediciny pri jazere.

    • Sun Belangelo píše:

      Ako sa má mača kožúškaté prskavosyčavé?🙂

      • ambala píše:

        jej prskavkosycavost sa ma dobre (aspon si myslim), prave nahana mysicku, dufam, ze uz o takomto case vsetci susedia tvrdo spia😉
        nase vzajomne vztahy sa zatial velmi nezmenili (vrrr, prsk, daj papat, hladkat len pri prineseni plnej misky, inak ruky prec) a to iste plati aj o vztahoch medzi Lizinkou a zvyskom domacnosti (t.j. zatial ziadne velke kamaratske vztahy s ostatnymi, ale aspon sa vsetci chovaju neutralne). Čičo so Sofinkou napr. teraz sedia na prahu izby a sleduju ako sa Lizinka nahana s mysickou. no a Čiky spi v umyvadle v kupelni.

Čo ty na to?

