Nervy v kýbli

No hrúza. Včera som vypenila na Lassitera a tak som ho na noc za trest zavrela s malými do klietky. To som si nevšimla, že v klietke sa skrýva aj Beruška… Prežili všetci, len ráno bolo na koberci nagrckané. Ešte som si povedala, že asi Beruške udrelo na žalúdok, že bol Lassiter s ňou v klietke, a povracala sa (toľko toho bolo). Potom som šla na internet a tam som našla varovanie, že panleukopénia je už aj v Blave… Ešte som sa potešila, ako dobre, že sú už mačiatka zaočkované… Idem dole a pred kuchyňou navracané. Tentokrát to bolo mäsko a jediní, kto mali na raňajky mäsko, boli Lízatká.To slovo “panleukopénia” ma mátalo. Vraj po očkovaní tri týždne trvá, než nabehne imunita… Oni mali druhé očkovanie pred dvomi týždňami. Ráno v izbe divne smrdelo. Myslela som, že kvôli zvratkom, ale teraz som pre istotu šla čeknúť záchodík v klietke. No a tam hnačka ako hrom… Včera ešte vôbec nič, dnes kaki farby veľmi bielej bielej kávy a slizovité až hrôza… Prezrela som mačiatka, či nebudú ovracané, ale u Bobíka som si všimla, že má patričnej farby zamazanú srsť okolo riťky. Takže Bobík.

Okamžite som utekala na Mačky Brezno a napísala som, čo je vo veci. “Choď im zmerať teplotu.” Zavolala som veterinárke, nemala na mňa čas, že sa ozve späť, tak som utekala kúpiť digitálny teplomer, lebo ja mám len ortuťový. Lekárnička ma varovala, že mi ho ani nechce predať, pretože sa jej všetky vracajú ako reklamácie… Lenže mne nič iné nezostávalo, tak som ho vzala a dúfala, že bude chodiť.

Najprv to vyzeralo, že nebude. Pod pazuchou mi nameral nejakých 25 stupňov, čo je stav riadne mŕtvolný. Ale v ústach nameral presne a tak som sa spoľahla, že aj mačiatka nameria presne. Bobík mal 38,1 a Morinko 37.9, čo je normálna teplota. Felinka nebola na dotyk teplejšia od nich (ale neposednejšia a ťažšie by sa mi meralo ).

Cestou z lekárne ma zastihla aj vetka. Povedala, že už po 14 dňoch sú protilátky, takže sa netreba panky obávať. Teraz ideme liečiť hnačky: zbierať hovienka na koprológiu (to už som preventívne začala), mačiatkam dať repíkový čaj (ten už som mala preventívne navarený) a hypoalergénnu stravu (poplienime Šinťove záložné kapsičky; však ja dokúpim nové). A proti hnačke atapektínové tabletky. A zabudnime na odčervenie. Najprv štupeľ do zadku a až potom sa bude odčervovať a odbesnotovávať.

No, na dnešok už mám nervy v kýbli.

Čo ty na to?

