Rozdelenie – pokračovanie

Už to Ambala písala – včera sme oddelili Lízinku od Lízatiek. Dnes majú 8 týždňov a bolo treba, pretože Lízinka sa prejavovala ako dosť dominantná mama a mačiatka sú trošičku ľuďoplaché. Navyše bol problém so stravovaním – kvôli spoločnej klietke Lízinka ešte stále frčala na mačiatkovskej strave (a HODNE mačiatkovskej stravy, pretože po smrti Obinka sme si povedali, že ju radšej vypasieme, než aby sa to opakovalo, a denne zožerkali spolu s drobcami aj kilo a viac) a vypestovala si bruško ako za tehotenstva . Lízinka je kastrovaná a potrebuje už stravu pre dospelé kastráty, a to v množstve, aké jej prísluší – a striedať s granulami, pretože večná mokrá strava u nej vyrobila hnačku. Izosporu sme zlikvidovali úspešne, takže tá sa ako príčina hnačky vylúčila, no hnačka zostala – takže prechod na granule. No a dajte malým vlhké a mame granule – čo sa stane? Mama zožerká vlhké a mladé nevedia žerkať granule.

Takže dobre – chystali sme presťahovanie Lízinky už hodne dlho. Po smrti Obinka som sa zašprajcovala a chcela som ich oddeliť čo najskôr, ale potom sa Lízinka skľudnila (väčšinou) a tak som chcela, nech odstaví mačiatka. Veterinár Jožko povedal, že sedemtýždňové drobce už vedia samy papať, tak sme čakali. V poslednom týždni sa Lízinka uvoľnila natoľko, že nás už nechala aj drobce babrať, len keď to bolo príliš dlho, hneď ich zvolala a začínala syčať.

Na domestikáciu Lízinky má Ambala klietku – podobnú ako tá, v ktorej bola u mňa. To na to, aby sa mohli mačky oňuchávať, ale nemohli si ublížiť, pretože Ambala má 3 vlastné plus dunča a nemá možnosť zatvoriť Lízku v extra priestore.

Včera večer prišli s Jožkom po Lízinku i klietku (bola uskladnená u mňa – dúfam, že Ambala dá nejaké foto). Jožko za pomoci uteráka veľmi nenásilne a elegantne vmanévroval Lízinku do prepravky a potom sme si s Ambalou obe výdatne porevali. Oddeliť mamu od malých je pre mňa dosť emotívna vec. Normálne sa mi obnovila spomienka na smrť mojej mamy a tak som revala za dve udalosti.

Keď Lízinka odišla, bála som sa, ako na to zareagujú Lízatká. Boli trochu primrznuté, tak som vzala mávatko s perím a hrali sme sa do zbláznenia. Prvá sa chytila Felinka. Bobík celkom nezvykle na mávatko kašlal a len sedel na mieste, kde líhala Lízinka, a zízal do balkónových dverí. Mory zaliezol na záchod a čučal tam.

Keď sa Felinka už rozšantila, tak sa Bobík pridal a zhrozenie bolo zlomené. Po chvíli sa vyčaptal zo záchodíka aj Mory, ale ten sa skôr nechal hladkať po brušku, ako by namáhal svoje mužné telo cválaním za nejakým perím. Na noc som si hodila do klietky deku a spala som pri drobcoch. Felinka sa okamžite prikmotrila, vyňuchala ma v celej dĺžke, požuvala moje vlasy, požuvala moju ruku, potom sa uložila a položila si hlávku na moju ruku a chvíľku driemala. Neskôr v noci sa poprechádzala, polozila po mne a nakoniec sa stočila do klbka v mojej podkolennej jamke. Nadránom som sa presťahovala na posteľ, ale Felinka sa pohodovo roztiahla na deke a mám pocit, že prvýkrát v živote aj vrnela.

Ráno ma prekvapil Morinko. V noci sa skrýval za kratzbaumík, na ktorom hore spal Beau, ale ráno sa divoko zapojil do naháňania mávatka a hoci nie je taký šikovný ako Felinka a Bobík, začal sa správať ako vodca svorky a začal vydávať aj tie zvuky, čo vydávala po celý čas Lízinka. Takže Mory supluje mamu, len mliečko nemá -. a ani mu nechutí, pretože všetko mliečko vždy vypila Lízinka a oni naň nie sú zvyknutí.

Ráno sme menili stravu. Dostali na skúšku kapsičku hydinovo-hovädzieho Gourmetu do jednej misky, zalievané kittenovské granulky do druhej a svoje obvyklé kuracie Schesir do tretej. Vrhli sa najprv na granule, ale tie zrejme lepšie voňali ako chutili, pretože sa presťahovali ku Gourmetu a na Schesir chodili, len keď bol u Gourmet nátresk. Musím ísť dnes dokúpiť niečo mačiatkovského na žerky.

Lízinka to zjavne nesie oveľa ťažšie ako Lízatká. Ambala mi písala, že je zalezená na záchodíku (preniesla si odo mňa ten, na ktorý je zvyknutá, spolu s jej pelieškom) a nepapá a nepije. (Ešte dobre, že je “predkrmená”.) Aj Ambala bola celú noc pri nej – a zjavne Lízinka plače, takže bola navyše aj hore… Strašne držím palce, aby sa to rýchlo spravilo! Hlavne nech neplače za maličkými a nech si rýchlo zvykne na svoju novú svorku. (Sun)

P.S.: A just mi chýba, vrčavka prskavkovitá. Fňuk.

Čo ty na to?

