Úspech s papaním

Totálny úspech! Morinko a Bobík už pár dní žerkajú z maminho ako zo svojho, ale Felinka sa stále nechávala kŕmiť. Aj bola zvedavá, čo bračekovci robia, aj vopchala ňufáčik do misky – a potom ho ohrnula a zdrhala, kade ľahšie… Očividne ju odpudzovala neznáma vôňa. Už sme začali byť s Ambalou netrpezlivé.

Napadlo mi urobiť to ako s mojimi kožúškami – keď nie sú presvedčené, že chcú nejakú mňamku, namočím do nej prst a natriem im trochu na papuľku. Oni sa inštinktívne oblížu a najčastejšie to končí tým, že mašírujú priamo k miske.

Lenže mačiatka sú v klietke a Lízinka je pramálo nadšená, keď sa o ne zaujímame.

Včera, ako sme ich boli pozrieť, otvorili sme s Ambalou oboje dvierok na klietke – a drobce sa začali hrabať von. Aj sme ich mali na rukách chvíľku, keď sa Lízinka nepozerala, ale len čo nás prichytila, tak po nás (=mne) vyštartovala, takže sme to rýchlo nechali.

Dnes ráno som im dala do misiek novú papu – kapsičky Schesir. Mala som ich v rukách prvýkrát a zistila som, že v nich je prírodné mäsko ako v Porte (veľmi mi pripomínajú Portu). Lízinka sa išla uplácať, ako jej chutilo, Morinko vopchal hlavy až vyše uší do misky a vytláčal maminu, Bobík sa snažil z opačnej strany… len Felinka prišla, poňuchala a odtiahla sa.

Mala som otvorené dvierka a pozerala som na nich. Felinka nemala čo robiť, keďže nepapala, tak sa začala zaujímať o východ z klietky. Rýchlo som si natrela prst šťavičkou, čo zostala v prázdnej kapsičke, a počkala som, až vylezie celkom von. Potom som ju vzala na ruky, poutierala jej prst o papuľku a posadila ju späť do klietky. Kúsok mi kvapol aj na jej labušku, tak som ho utrela.

Felinka urazene odcupitala a po pár krokoch sa oblízla. Potom ešte raz, potom oňuchala labušku, posadila sa a začala ju vylizovať. A potom sa zdvihla a ťahala priamo k miske a lízala a lízala, až sa jej ušká a chvostík natriasali…

Veď hovorím – úspech.

P.S.: Zajtra by malo byť ďalšie odčervenie, ale rozhodli sme sa nerobiť Lízinke zle. Teta doktorka mi poradila, že stačí zozbierať kaki a dať na rozbor. Už máme plnú nádobku, tak sa zajtra pôjde rozborovať.

Čo ty na to?

