Zázrak

Zázraky sa dejú!!!😀😀😀

Posledné dva mesiace sa u nás pohli vzťahy smerom k lepšiemu. Beruška už nespáva na poschodí, ale večer pekne zíde do izby k nám, ako pozeráme (poniektorí) telku a spinká si na kratzbaume pri nás. Ňuso a Lassino ju ešte stále škubú, kde len môžu, ale ja ich zahriakujem a ju vyhladkávam, síce proti všetkým pravidlám výchovy mačiek, ale držím sa intuície a tá mi velí, že to treba takto. Vyhladkávanie pomáha, Beruška mi už nepišá po kútoch. Niekto z nich síce ešte stále chodí kedy-tedy mimo záchodíka, ale našťastie už nie na koberec, ale do vane alebo dole na linoleum pod schodami. Tak sa nerozčuľujem a umývam – tam sa to aspoň dá.

No a posledné dva týždne sa to pohlo výrazne i u Ňusa. Chodí sa nechať vyhladkávať, pri obede si ho dávam na kolená, on sa na sekundu zdrží a potom zoskočí, ale už neuteká v panike. Keď jem, ide mi vliezť do taniera, keď sedím na kresle a on spí vedľa na radiátore, štuchá do mňa labkou, aby som ho hladkala. A komunikuje (hlavne keď chce zjesť niečo, čo bolo pôvodne určené pre mňa). A zadiera do Berušky.

Aj dnes: vyskočil na periňák, na ktorom má Beruška svoj malý kratzbaumík s pelieškom, a začal ju labkami z pelieška vyboxovávať. Okríkla som ho. Zareagoval okamžite (poslúcha na slovo a veľmi dobre rozumie, čo mu hovorím) a odbehol von z izby, ale pod schodami na poschodie sa posadil a čakal, čo sa bude diať.

Najprv som šla vyšmajchliť Berušku (vedomá si toho, že tepovať opišané koberce nie je zábava) a potom som šla vychovať Ňusa. Nakričala som naňho a poslala som ho nahor. Odbehol; ja som sa vrátila k telke. Lassinko spal na radiátore a keď videl, že ani Ňusovi neprešlo škubanie Berušky bez hubovej polievky, tak sa spokojne zmotal a spal ďalej.

Beruška o chvíľku vyliezla ku mne na kreslo a nechala sa mojkať, potom vyliezla na parapet a potom z neho zliezla na radiátor, tesne nad Lassinka… a uložila sa tam! Tíško som žasla a ani som sa nehýbala, aby som ich nevyplašila.

O nejakú hodinku sa zhora ozvalo mňau-mňau a blížilo sa. Ňusík dával najavo, že vie, že urobil zle, že je mu to ľúto a chce byť pomojkaný. Zišiel zhora a začal sa obšmietať okolo kresla. Tak som ho vyhladkala – a Ňusík vyskočil na ležadlo na radiátore pod Beruškou, stočil sa tam a nastavoval mi kožuch na pohladkanie, aby som videla, aký dobrý kocúrik on je…

Takto ležali na radiátore vedľa seba traja úhlavní napriatelia a ja som sa vytešovala. Po ďalšej polhodinke Ňuso začal vystrkovať rožky a hrabkal labkou Beruške zadoček, ale Beruška sa len poodsunula a zostala ležať.

Vyplichtila som sa hore po foťak a tu je dôkaz:

zazrak

Zázraky sa dejú.🙂

Ale ešte jeden ma čaká – okamih, kedy nájdem niekoho vylizovať Beruške kožúšok.🙂 Už sa na to teším.😀

2 thoughts on “Zázrak

  1. jarah píše:

    Pekný pohľad😀

  2. ambala píše:

    🙂 nadherne🙂

Čo ty na to?

