Mňau-news: máme doma lazaret

Posledný týždeň mám na draka. V sobotu pred týždňom prestal Ryšík papať. Skúšala som to i ono, oni sú trošku rozmaznaní a niekedy sa dajú do stavu “to si zožer sama, taký blivajz”, ale začala som byť nervózna. V sobotu a nedeľu sa ešte celkom hral, v pondelok ráno trošku papal, na obed sa snažil – a večer už len polihoval. Nič do seba nedostal. Pretože som písala správy z interview, nemala som kedy sledovať, ako chodí na záchod, ale prestal piť a mala som podozrenie, že ani z opačného konca sa nič nedeje. No a keď som videla, ako by žral a napriek tomu mu to zrejme “smrdí” a nedostane do seba ani hlt, bola som celá zúfalá.

V utorok ráno zmena k lepšiemu, žerkalo sa ako divé – a okamžite sa všetko vyvrátilo. To už bol koniec s mojou osvetou, zbalila som Ryšíka do tašky a utekala som s ním k veterinárke. Celou cestou nervózne mraučal a metal sa a ja som mala nervy na dranc.

Samozrejme, bez poriadnych príznakov ani veterinárka nič nezistila, zmerala mu teplotu, ale bola v normále, dostal injekciu proti vracaniu a na podporu chuti a šli sme domov sledovať, či z neho niečo vylezie na konci potravinového reťazca, teda či má tráviaci trakt priechodný.

No a doma sa nič nedialo. Najprv bol celý divoký, ako by bol žral, ale s veterinárkou sme sa dohodli, že najprv dostane len rehydratačný roztok a až večer prvé žrádlo. Len čo som doňho injekciou dostala rehydratačný roztok, oblúkom skončil na mne. A potom sa Ryšík zvalil a už mu bolo len zle.

Bola som zúfalá. Mám s ním skúsenosť, keď bol ešte celkom malé mačiatko a takmer mi umrel, ako zle mu bolo. Okamžite som volala veterinárke a dohodli sme sa, že hodinku počkám (zrejme, aby sa mu podráždený žalúdoček ukľudnil) a že potom doňho po lyžičke budem pchať hypoalergénnu kapsičku. Ešte dobre, že som zasa u Šintíka prešla na hypoalergénnu stravu, lebo som nevedela dostať pod kontrolu jeho hnačku, a tak som mala zásobu doma.

Ryšík trochu polízal. Skutočne lyžičku po lyžičke a medzi tým hodinu-dve pauza. Ale čosi som spozorovala – vždy prvé dva hlty ho naplo na zvracanie, potom to už išlo. Dostala som podozrenie, že mu to možno nejde dole gágorom. Môžu mať mačky zväčšené mandle? Nešiel mi internet, takže ani tam som nemohla pozrieť. Ale ak neodbehol po prvých dvoch hltoch od misky, potom to už šlo. Málo, ale predsa. A vodu som doňho dostávala striekačkou.

V noci mi zamňaukal – a hneď som vedela, že som sa nemýlila! Mňauk ako puknutý hrniec! A na druhý deň Lassinko prestal mňaukať.

Pomaly sa mi to začalo skladať. Pred časom som bola chorá, ale prechodila som to. Potom bol kľud, kedy-tedy Šintík kýchol. Potom došla Chantalička a tiež začala kýchať. Myslela som, že je to následok na nepovysávaný koberec – ale ona chytila niečo od tých mojich. Čudovala som sa, čo Lassinko tak pomaly žerká – a on už zrejme mal hrdlo poškodené. Cice začali tiecť očká a dávala som jej kvapky. Ale inak pohoda.

Takže Ryšík a Lassinko na antibiotikách a homeopatikách. Ostatní sa zatiaľ držia, už dostávajú do žrádielka Imunoglukan, ale predsa to chytilo Chantaličku a včera už len ležkala a nežerkala. Tak som sa naštvala a začalo sa liečiť. Aj ona na hrdielko Homeogene ako Ryšík a Lassinko a aby nemala zapchatý nos (vtedy vraj neňuchajú a prestávajú žerky), tak okamžite Nasivin. Neviem, čo bola len dehydrovaná a zabrala tekutina, ale do päť minút začala skotačiť ako sŕňa a bežala žerkať.

No a pred chvíľkou mi začala kýchať a kašlať Beruška. Už sa rozpúšťa Homeogene a ide sa preliečovať. A potom si musím vymyslieť niečo aj pre seba, pretože medzičasom som to od nich dostala aj ja – a do stredy sa nesmiem zložiť.😕

2 thoughts on “Mňau-news: máme doma lazaret

  1. jarah píše:

    Fuuuha! To je mazec, tak sa držte, lásky!

  2. ambala píše:

    😦 a ja ze uz je lepsie😦

    drzte sa, pozdravujem macicky a nech ste vsetci co najskor ok.

Čo ty na to?

