Už sa nám zveterinárieva…

Šintík značkuje ako divý. Za posledné dva týždne celý dom smrdí, že to už nestíham čistiť. Ale Šinťo mal ešte stále problémy s riedkym kaki, tak som čakala.

No a pred dvoma dňami som pozorovala, ako naložil dokonalé klobásky. Počkala som ešte deň, aby som sa ubezpečila, že to nebola náhoda, ale trend pokračuje. Ide sa kastrovať. Sme nahlásení na stredu, vezmem so sebou aj Lassinka na preočkovanie (jeho ešte teta doktorka nevidela) a aj Ryšíka, ktorého už tiež šmyknú.

Ale ešte k tomu Šinťovi: bol to taký divný vývoj. Dlhé mesiace kakal riedke. Teta doktorka povedala, že by to mohla byť potravinová alergia, tak sme nasadili hypoalergénnu diétu. Najprv Trovet králika. Šinťo žerkal o dušu spasenú. Potom som objednala Royal Canin, ale nemali, tak som preobjednala na Hills z/d. S Hillskami je to u nás tak, že buď ich milujú, alebo ich nenávidia – ale nič medzi tým. Našťastie, Šinťo sa do Hillsiek zamiloval. Jeho kaki sa síce zlepšilo, ale len trošičku – a odišla mu srsť. Bola drsná, hrubá, lámavá, aj fúziky sa mu lámali.

Keď sme doberali Hillsky, išla som zasa hľadať, čo by som objednala. Tie moje Hillsky nemali, Royalcaninky tiež nie, ani Trovet – ale objavila som tam Hillsky pre pekný kožúšok, ktoré nedovoľujú vzniku alergií na potraviny. Bolo to s rybím tukam, čo bolo presne to, čo som Šinťovi chcela dať, takže som zozbierala odvahu (keď už nemali nič iné) a objednala som Hills d/d.

Na zmenu Šinťo zareagoval hnačkou. Zasa som siahla po repíku a po každom jedle dostal injekciou repíkový čajík do papuľky. Prvé dve-tri minúty sa vždy schúlil a predvádzal “mača v poslednom ťažení”, ale potom sa prebral a lietal a šantil presne ako šinter. Po týždni repíkovania sa kaki trochu zahustilo, tak som dávala repík už len občas.

Šinťo svoje Hillsky d/d miluje. Keď som konečne znova dostala Trovet, odmietol mi ho žerky – to si, babo, sežer sama. 😕 Nepomohlo ani zmiešavanie – Hillsky z toho vyhryzie a Trovet mi nechá. Tak dobre, kapitulujem a idem mu znova objednať Hills d/d.

Ešte miluje od Animondy hypoalergénnu diétu “konské mäso”. Má ešte aj klokana, ale ten mu je príliš suchý, kým konské mäsko aj vylíže. Je to len 85 g ale zvykol si na to tak, že keď mu dám hypoalergénnu morku s ryžou 100 g, zje svojich 85 a zvyšok nechá. A teší sa na granulky.

Ešte chvíľu budem tú hypoalergénnu diétu ťahať a po čase skúsim sem-tam podsunúť niečo iné a sledovať, čo to s ním urobí.

Ak ste to dočítali až sem, držte nám v stredu palčeky. Ja sa asi zbláznim, než ich budem mať doma… moje kožúšky hebučké!

5 thoughts on “Už sa nám zveterinárieva…

  1. aniel píše:

    Milé moje mačičky:-)
    Posielam vám lásku a svetlo,aby ste boli mit-fit 🙂

  2. jarah píše:

    Držte sa!

  3. ambala píše:

    posielam pozdrav + pohladkanie vsetkym tvojim mackovitym selmickam a drzim palce 🙂

  4. Tina píše:

    drzim palce nech sa dobre zostaviite

Čo ty na to?

