Zasa zdravotné ťažkosti

Posledné dni nerobím nič iné než že chodím k veterinárovi a okrem toho doma tepujem. Ale všetko po poriadku.

Tak ponajprv Šintík. Taký je nejaký mdlý, malátny, ale v utorok som si pozerala video z toho, ako ku mne prišiel, a s hrôzou som zistila, že vtedy, v tom zlom stave, sa pohyboval viac než teraz! A potom som si spomenula, ako sa naháňali s Ňusom, ako spolu zápasili, ako Šintík každého chytal, ako behal hore-dole ako šarkan… Teraz urobí pár krokov, nahrbený tak, že medzi prednými a zadnými labkami má len asi 5 cm, potom si potrebuje ľahnúť a oddýchnuť, hlavičkou sa obracia ku stene… Keď som videla to video, rozrevala som sa a na druhý deň sa volalo veterinárovi. A povedali mi, nech prídem, pretože to naozaj vyzerá tak, že má bolesti.

Tak Šintík dostal injekcie na trávenie a proti kŕčom. Nejako naňho veľmi nezabrali, večer síce pochodil a poňuchal, ale nic moc. Na druhý deň sme šli znova, nalačno, a brali mu krvičku na veľký rozbor. Brali mu z krku, najprv z jednej strany, potom sa zapchala ihla, tak z druhej strany, ale tam netrafili na žilu, takže nakoniec ešte aj z labky… Vyzeral, ako keby prehral bitku s upírom. Zasa dostal injekcijky a tentokrát bol výsledok viditeľný – večer sa už klbčili s Ryškom, Berušku vyhnal nahor na kratzbaum, všetko pobehal, poňuchal a všetkých povychovával.

Dnes boli výsledky z rozboru, ale nijaké výrazné napatričnosti sa neukázali. Len veterinárka hovorila, že vírusy, čo majú mačky v žalúdku, sa môžu zvrhnúť na niečo zlé, veľmi zlé, a tak ho budeme extra podrobne sledovať. Znova dostal injekcijky a dostal aj nejakú probiotickú pastu. Snáď to jeho hnačkovanie dostaneme pod kontrolu.

Dnes s nami už bola aj Cica. Vyše týždňa zisťujem, že mi niekto z nich vracá. Nikdy neviem, kto, ale pretože problémy mali Ryšík a Šintík, tipovala som na jedného z nich.Ale potom boli v noci v klietke a vonku bolo navracané, takže som vedela, že mám väčší problém… vonku štyri mačky a mohla to byť každá z nich! Napadlo mi, že im primiešam do žrádielka každému inú potravinársku farbu, aby som podľa farby výgrcku videla, kto má problém… Lenže sa to celé vyriešilo aj bez toho. Včera  som videla, že je to Cica. Posledné dva dni, čokoľvek zjedla, do 5 minút bolo vonku. Dnes som už siahla po pudingu, lebo som sa bála, aby nemala zapchatý tráviaci trakt. Včera som jej do pudingu primiešala živočíšne uhlie, že ak má podráždený žalúdoček, nech to pomôže. Nezabralo.  Síce dostala aspoň nejakú chuť do jedla, ale čo zjedla, to z nej šlo von… a tak som dnes rozmixovala kapsičku renálnej diéty, ktorú má rada, že aspoň kašička by mohla prejsť. Lenže milá Cica nechcela papať. Celá zúfalá som vzala puding a dala som jej trochu – a to mohla. Po pár hodinách som jej puding zmiešala s renálkou – a zjedla. Na obed už jedla kašičku z renálky bez problému. Ale keď som volala s veterinárkou kvôli výsledkom Šintíka, spomenula som jej problém s Cicou a tak šla k lekárovi aj Cica. Tiež dostala injekcijky ako Šintík a proti zvracaniu a musela som sľúbiť, že jej dám veľkú dávku protibezoárovej pasty. Len čo sme došli domov, rozmixovala som jej pastu v pudingu a Cicuška pekne vylízala.

No a môj posledný problém bol hygienický. Zasa sa pišalo po dome. Dnes ráno som prichytila vinníka pri čine (bol to Ňuso) a celé dopoludnie som strávila čistením gauča. Myslím, že podobne ako Beruška má problém s tým, že nijaké teritórioum nepmôže považovať za “svoje”. Beruške pomohla klietka, ale dve klietky nemám, takže Ňusíkovi  budem musieť vymyslieť niečo iné. Na výber mám kanceláriu alebo zimnú záhradu. V zimnej záhradke je teraz zima a v kancelárii by mi zas mohol pišať po koberci, takže mám problém vybrať rozumne. Ale ak to bude ako u Berušky, tak pár dní zatvárania a izolovania v nejakom priestore z neho vytvorí “jeho” priestor a to príšerné pišanie by sa mohlo dať do poriadku.

Tak vám poviem, ľudkovia moji – dnes som už na hranici svojich síl a vôle. Dnes sa mi chce umrieť tak, ako sa mi nechcelo už niekoľko mesiacov. 😕

4 thoughts on “Zasa zdravotné ťažkosti

  1. jarah píše:

    Fíha, máte doma rušno. Tak už sa len spoľahnúť na skúsenosti veterinárky. Nech sa dáte všetci čím skôr dokopy.

  2. ambala píše:

    ach jaj… drzte sa a nech su macicky co najskor OK.

  3. jarah píše:

    Ako to u vás vyzerá? Pozdravujem cicušiky

    • Sun Belangelo píše:

      Cica večer všetko vygrcala, ale boli v tom chlpy, takže sa ten štupeľ v črevách dal zjavne do pohybu. Na večeru už nezožerkala nič, ale ráno hrýzla granule, cez deň som bola na služobke a večer pri návrate už bola s ostatnými pri dverách a dožadovala sa žerky a nikde nebolo nagrcané. Ešte jej nie je najlepšie, ale už aspoň neleží ako handrička.

      Šintík začína naháňať ostatných a je asi na 80% svojho starého ja. Nad Ňusom sa sťahujú mračná – musím mu dať ProFender a skrátiť pazúriky a síce sa pri kŕmení necháva v pohode hladkať, ale nedá sa chytiť, tak dostane oblbovák, čo sa dáva na Nový rok, aby to zvieratká prežili bez nervákov, a keď bude podrichmávať, tak sa bude profenderovať a strihať. 😛

Čo ty na to?

