Víťazstvo (alebo prehra?) ducha nad hmotou

Kedysi počas štúdií sme si robili test, nakoľko zákaznícki orientovaní predajcovia sme. To preto, aby sme dostali spätnú väzbu k našim obvyklým metódam – či sme softie alebo hard-seller. No a mne vyšlo, že som absolútne zákaznícky orientovaná – pokiaľ zákazník kooperuje. Ak sa pokúsi byť protivný, pritvrdím. A ak mu ani to nestačí a pokračuje v nastolenom trende, tak ho zdrapím pod krk a trepem ním tak dlho, kým z neho nevypadne kontrakt. 😛 Toľko k mojej zákazníckej orientácii (a ľuďom z Eprakone alebo Pini to napovie aj viac o mojich prirodzených reakciách a dokážu lepšie oceniť môj stupeň osvietenosti dnes 😉 ).

A prečo to vyťahujem tu? Lebo už niekoľko týždňov (2-3) máme doma problém s kakaním a pišaním. Začalo to všetko vtedy, keď Lassinovo-Berušková nevraživosť prerástla do tej miery, že si Lassinko vystriehol Berušku na záchodíku a útočil na ňu tam, keď bola bezbranná. No a tak Beruška začala svoju potrebu robiť po kútoch. Potom sa presťahovala pod dvere do pivnice a ja som nezasahovala, pretože to bolo na linoleu a nie na koberci a to sa mi čistilo ľahšie, takže som ju odtiaľ nevyháňala, len som to upratovala.

No ale to by nebola naša domácnosť, keby sme sa nezačali doťahovať, kto kaká na vrch koho. A tak čoskoro nejaké hovienko začalo prekrývať Beruškine hovienka. Myslela som, že Lassinko, lebo bolo redšie a on ako obličkár s tým má problém (hoci dnes už obličkár nie je, ale problém pretrval). Niekedy som musela ísť upratovať aj 3-4x za deň, pretože celým domom sa šíril prenikavý zápach. A Beruška pišala, kade ju napadlo – na každú handričku, čo padla na zem, na podložky, na epedá nepoužívaného gauča, do vane…

A potom ktosi v pondelok napišal na moju posteľ.

Bolo to smradľavé – smradľavejšie, ako obvykle. Dostala som záchvat besnoty a vytepovala som epedá i moju posteľ a rozhodla som sa, že nepoužívaný gauč zruším. Epedá som večer musela vyhodiť na balkón, pretože tepovanie nepomohlo, smrdeli ako tchor (celkom nezvykle) a tak som sa rozhodla, že ich vyhodím.

V utorok ráno mi ktosi napišal znova na posteľ – ešte kým som v nej ležala. Pretože to cez paplón presakovalo pomalšie, nebola som si istá, kto to bol, ale do užšieho výberu sa dostali Beruška, Šintík a Cica.

No a vtedy mi preplo. Dovtedy som sa snažila byť veľmi mačko-friendly, ospravedlňovala som ich a snažila sa prispôsobiť ich potrebám, ale v utorok som si povedala, že je to môj dom a budú v ňom platiť moje pravidlá. Vytepovala som gauč i paplón, zavrela som pred Mačičkami úplne spálňu a pre Berušku som v izbe postavila veľkú klietku, do ktorej som ju zatvorila aj so záchodíkom. Cieľ: naučiť Berušku znova používať záchodík.

No, mali ste vidieť tie reakcie! Beruška bola najprv cez deň zatvorená v zimnej záhradke a pochopila, že urobila zle (bodaj by aj nie pri tom, ako som na ňu ráno osvietenecky navrešťala 😉 ), tak sa v klietke len schúlila do brlôžka a ani moc neprskala. Lassinko, keď zistil, že sa k nej nedostane, najradšej by sa bol prepasíroval pomedzi mreže klietky… ale to sa mu nepodarilo. Ostatní sa len obšmietali, oňuchávali klietku i Berušku a občas pchali labku do klietky, ale brlôžtek aj záchodík som umiestnila tak, aby naň nedosiahli a aby Beruška mala pocit bezpečia.

Oplatilo sa. Beruška v klietke buvá, nesnaží sa zdrhnúť, skôr naopak: dnes som ju pustila do izby, dlho trvalo, než vôbec z klietky vyliezla a len čo ju objavil Lassinko, okamžite trielila späť do klietky. A kaká do záchodíka.

Pod schodami pri dverách do garáže sa prestalo kakať.

Včera sme aj zrušili nepoužívaný gauč. Ešte kým sme ho rozobrali, ktosi opišal diely. Zasa ten čpavý, štipľavý moč. Beruška zatvorená, takže mi začalo byť jasné, že moju posteľ ona neopišávala. Ups… sorry. Ale pod schody sa už nekaká a Beruška sa v klietke cíti dobre, takže som veľmi nepochybila.

V noci som spala za zatvorenými dverami, za ktorými mňaukal žalostne Lassiter tak intenzívne, až sa mi o ňom snívalo. 🙂 Tým pádom posteľ suchá.

Dnes ráno: pod schodami napišané z noci a keď som prišla do izby, stena, kde bol predtým gauč, bola tiež opišaná. A vtedy mi dokliklo.

Šintík zrejme začína značkovať. A má aj problémy s riedkou stolicou, takže tú Berušku mohol kľudne prekakávať on. 🙂 A moju posteľ mohol tiež opišať on.

To podozrenie som mala už asi týždeň, len vždy boli popišané vodorovné plochy a značkovanie je podľa internetu na zvislých. Lenže tá stena je hodne zvislá a jediný, kto nie je kastrovaný a mohol by byť v tom období, je Šintík.

OK, ide pokus dva: do izby pribudne menšia klietka, do nej Šintík a uvidíme, či pišanie prejde. Potom príde pokus s mojou posteľou. A ak aj ten vyjde, tak Šintík začne spievať tenor. 🙂

10 thoughts on “Víťazstvo (alebo prehra?) ducha nad hmotou

  1. ambala píše:

    no veru, ak to bol horsí zapach nez “obvykle”, tak to bolo znackovanie a kedze Ryško je este maly, tak by som to tiez povedala na Šinterka…

    kolko ma asi mesiacov? lebo Sofia mi zacala znackovat cca v 5 mesiacoch… ze to bol katastrof hovorit asi nemusim… a este jedna otazka, aj mnauka – tak viac, hlasnejsie, vyraznejsie, veeela?

    • Sun Belangelo píše:

      No, Šintík má tiež asi 5, ale mňaukať nemňauká nijako výraznejšie. Musím si na to dať pozor, ide sa pozorovať mňaukanie. 😛

      • ambala píše:

        Sofia mnaukala skoro stale, bola nervozna, menej jedla a ja som sa nevyspala skoro vobec, ked ju chytala ruja (teda aj znackovanie)… takze si to odsleduj. s kocurom nemam skusenosti, jeho som dostala uz vykastrovaneho, ale podla informacii, ktore som dostala od kamosky, tak Čičo tiez mnaukal ako o zivot, znackoval jedna radost a jest prestal uplne, ale najhorsie bolo to znackovanie (ze priserny zapach, ako 10 tchorikov)

      • jarah píše:

        Náš Žužlík je kastrovaný a mňauká o dušu spasenú. To je nejaký prevtelený Pavarotti 😆 Ináč si to neviem vysvetliť. Taký je komunikatívny, hlavne v noci, keď je všade ticho a človek chce spať 😀

      • Sun Belangelo píše:

        Celkom ako Lassinko. A Ryšík. Gayka z času na čas tiež mraučí, hlavne keď má pocit, že si ju nik nevšíma, a je z toho celá rozčúlená. 😛

  2. jarah píše:

    Normálny Komenský… 😀
    No, máš o zábavu postarané. Tak, ako aj ja 🙂 Až na to pišanie, ale v noci sa nespí, spievajú sa operné árie sopránom. Žužlík to už má za sebou.

  3. oli píše:

    U nas uz nic nevresti, ale mala som kastrovanu macku, co znackovala ako selmy v Afrike, do pol metra a zo stoja. Uz sme vyhodili listy okolo parkiet a casti dveri. Mozno to bude aj macka, treba sledovat.Ja mam len 4 macky.
    O

  4. matrioshka píše:

    fuuu sodomagomora, ved to vyzera na hotovu vyprazdnovaciu davovu psychozu…nemoze byt niektora urazena na nieco, alebo tak? Ak by nic nepomahalo, tak zacarovat…. :/

    • Sun Belangelo píše:

      Šintík putuje každú noc do klietky spolu s Beruškou (lebo je väčšia a nedá sa z nej ubziknúť; z tej prvej hneď zdrhol a opišal stenu). Dostal náramné hnačky, že nevládal dobehnúť na záchodík, a v stredu mi okakal koberce, schody, proste všetko. Ako utekal na záchodík, už kakal. Tak šiel do klietky, tam je malý proestor a na záchodík dobehne v okamihu, a dostal lieky proti hnačke. Dnes ráno som sledovala, že už začína kakať takú redšiu klobásku a začala som sa vytešovať, ale zavŕšil to zasa pudingom, takže pokračujeme v liečení. 😕

      Berušku cez deň púšťam – už sa nekaká dole pod schodami (ani nepišá) a dnes som tam dala nový malý uzavretý záchodík, tak dúfam, že až preliečime Šintíka, bude to najhoršie za nami.

      Beruška pochopila, že jej v klietke bezpečná, síce sa jej to nepáči, byť na noc zatvorená, ale niekedy už si tam vlezie aj sama, keď chce mať kľud. 🙂

Čo ty na to?

