Problémy s Ryškom

Začalo to niekedy vo štvrtok, už ani neviem, ako… Ryško dostal hnačku. Vlastne si pamätám, že na obed ešte ako-tak papal, na olovrant sa už jedla nedotkol, a potom prišlo vracanie a hnačka. Vracania menej, ale hnačka poriadna. Večer sa už ledva vláčil, niekde sa schúlil do klbka a ani sa nehýbal. Srsť mu zostala rozježená a drsná, reagoval len na dotyk tým, že slabo zavrnel.

V piatok ráno neprišiel ani do mojej postele a musela som hľadať, kde je. Na raňajky som mu dala menej a ešte aj toho sa ani nedotkol, ale potom trochu polašoval po miskách iných a pár hltov zjedol z Lassinkovej renálnej diéty. Potom som šla vyčistiť záchodíky a zistila som, že vracal a kakal úplnú vodičku.

S kolegom sme potrebovali do mesta. Než som šla z domu, Ryško trochu pookrial, tak sme sa dohodli, že keď sa vrátime a nebude mu dobre, pôjdeme k veterinárovi.

Ovšem keď sme sa vrátili, Ryško bol trochu tlmený, ale už aspoň chodil a ňuchal. Dral sa k miskám, ale len čo oňuchal, okamžite sa odtiahol. Dostali sme doňho Diarsanyl a živočíšne uhlie. Po našich zásahoch Ryško zvädol. Už som šla zbaliť prepravku, že sa ide k veterinárovi, ale potom sa Ryško zas prebral a pochodil, takže sa nám videlo, že je lepšie.

Kolega mi povedal, že mu nemám dávať žrať, ale keď večer začal oblizovať svoje vlastné kaki a žerkať svoje zvratky, povedala som si, že to môže byť hladom, a dala som mu najprv trochu a po dvoch hodinách zasa trochu.

Dnes ráno Ryško nabehol na moju posteľ, skákal, lovil mi nohy a hral sa so Šintíkom. Tesne pred ôsmou zoskočil z postele. Za chvíľku som začula hlasné, ostré žalostné mňaučanie, ako keby niektorá z Mačičiek stúpila na kliniec. Išla som za zvukom a našla som Ryška pod stolíkom – vracal. Očistila som, čo vyvracal, povedala som si “to je len tretina toho, čo zjedol na večeru, takže dve tretiny sú v ňom”, vstala som a išla som im dať raňajky. No a zvyšné dve tretiny som našla v izbe na koberci – nenatrávené.

Tak som zbalila prepravku a šli sme k veterinárke. Ráno bol živý, lietal po kratzbaume ako víchrica a hral sa o dušu spasenú, takže som mala pocit, že robím zbytočný poplach. U veterinárky dostal dve injekcie a nejaké prášky proti kakaniu, teplotu nemal a nevyzeral až tak vyziabnuto ako dnes ráno, ale len čo som ho doma pustila z prepravky, dostal záchvat besnenia, až sa mu všetky Mačičky pracú z cesty.

No a tak sedím, behám okolo neho a pozorujem, či nevracká, či šalie a piští a či nekaká. Program na víkend.

A v pondelok sa ide na kontrolu. Našťastie, teta doktorka nám dala pohotovostné číslo, že keby sa čokoľvek dialo alebo vracanie pokračovalo, mám sa ozvať, takže nemám pocit, že som sama na celom svete. 🙂

My to nejako zvládneme. 🙂

5 thoughts on “Problémy s Ryškom

  1. oli píše:

    Ahojky, to moze byt kludne virus, tak ako maju aj ludia.Treba vydietit, sledovat a mojkat.
    Mozno sa nieco donieslo na topankach a vzduchom.
    Olga
    ps. drzim packy

  2. jarah píše:

    Je to ako s deťmi 😦 verím, že to prejde. Ešte skontroluj, či máš drogériu zabezpečenú proti vniknutiu a či neodhryzol z nejakej kvetinky. Držte sa.

    • Sun Belangelo píše:

      Rozmýšľam, či nemohol niečo chytiť, keď padol do toho záchoda. Mohol si glgnúť. Síce bol záchod nepoužitý, ale baktérie sa tam držať môžu.

      Zúrivé správanie sa po pol hodine ukľudnilo, potom sa zožerkalo mäsko z misky, urobilo sa zopár pokusov zožerkať aj mäsko ostatných spolumačičiek, ktoré som rýchlo zrušila, zatiaľ sa nevrackalo ani nekaki. 🙂 Teraz sa buvá na mojich kolenách. Sme na dobrej ceste (dúfam).

  3. ambala píše:

    😦 no mojko malicke, ale dufam, ze to neni nic vazne a len spapal nieco, co nemal a teraz to chce von… a este mohol aj velmi pazravo spapat svoju porciu, to sa stava Čiky a potom tiez vracia… nuz, a to hrozne macacie mraucanie doverne poznam, vydavaju ho vsetky moje macicky pred tym ako idu vracat (nastastie sa vacsinou jedna len o nestravene chlpy z cistenia kozuskov).

    pohladkaj malickeho Ryšulka a nech mu je co najskor lepsie a je OK 🙂

Čo ty na to?

