Stravovacie taktizovanie

V poslednom týždni mi Mačičky (s výnimkou Šinteríka) nejako zle papajú. Ňuso a Gaya papajú normálne, Beruška už z granulí len odžerká a nechá (predtým vždy vylízala a ešte dojedala po iných), Lassinko papá menej ako obvykle a Cica len tak hlt-dva. U Cice som najprv zisťovala, či je to vec zúbkov, či uprednostní radšej kašičku, ale je jej to jedno. Kedysi, ešte v novembri, mala také dni, keď si povedala “a nežerkám”, takže ma to netrápilo prvé dva dni, ale teraz už vymýšľam. Má všelijaké granule, ktoré ľúbi, ale striedanie granulí nepomáha. No tak som dnes urobila podraz.

Vzala som prázdnu nádobku a dala do nej RC, potom som prisypala za hrsť Whiskasu, Exigent s extra vôňou a Exigent s extra chuťou.
Len Cice som dala Lassiterove obličkové granule, ale zmenila som z Hill´s na RC, aby mali aspoň nejakú zmenu.

U Cice som nepochodila. Nepanikárim, nechávam 1 deň hladovať a rozmrazím jej surové mäsko, to zatiaľ vždy mohla a dokáže pri ňom žerkať a vrčať súčasne, aj keď je sama v kuchyni.

Lassinko spapal zasa len polovičku. To som aj čakala, preto mu dávam obvykle Hill´s, lebo on RC moc nemusí.

Beruška papala lepšie, ale zasa kúsok nechala.

Ňuso a Gaya vylízali misky a dojedli ešte aj po Beruške a po Lassinovi.

Takže výsledok rovnaký – ale ten zvuk, keď začali chrúmať… žiadne lelkovanie. Nič ich nevedelo vytrhnúť. Žerkali, akoby im išlo o život. 🙂

“Recept” zabral. 🙂

No a Šinterík – ten už papá skoro ako veľký kocúrik. Nezvládne všetko, len keď dostane nejakých 85 g odrazu – to potom trochu nechá. Už ho musím navyknúť na granule. Zasa idú služobky a budem otravovať Ambalu s kŕmením. 😕

5 thoughts on “Stravovacie taktizovanie

  1. jarah píše:

    Čítala som, že mačky by mali dostávať menej jedla, ale častejšie. Majú to z ich prirodzeného prostredia, že jedia celý deň, iba v malých dávkach, podľa toho, čo ulovia. takže ja sa toho držím. Keď už nenasypem “mokrú” stravu, ale granulky majú v miske stále. Minule som natrafila na článok, že mačky treba naučiť jesť 3x za deň a dobre som sa pobavila, autor by mal ísť cvičiť psov. Kto chce mačky niečo učiť, nevie o nich vôbec nič 😀 S mačičkami sa môžeš len dohodnúť, nič iné nefunguje 😆 ani prejsť im cez rozum… raz to môže vyjsť a ty sa tešíš, ako si cho dobehla, kým oni sa iste v tej svojej múdrej hlávke zabávajú, ako málo stačí, aby ti urobili radosť.

    • Sun Belangelo píše:

      Sprvu som nechávala granule celý deň a keď idem na služobku, tak aj nechávam. Lenže za granulami sa mi nasťahovali mravce a Mačičky už odmietajú žrať granule okorenené mravcami. Tak som sa vrátila k pôvodnému 5x denne. Snažím sa držať časy a keď to prešvihnem, vždy ma príde niekto vymňaukať – najčastejšie vyšlú Cicu. 😀

  2. ambala píše:

    ja som vzdy pripravena na plnenie si svojich krstnych povinnosti 🙂 🙂 🙂

    a s tym papanim… Čičo dnes uz ohrnal nufacik aj nad sunkou, on je skor taky granulkovy… ale Čiky a Sofia by zrejme zjedli aj slona, keby sme mali doma nejakeho. a najma Čiky, ta sa mi snazila aj kavu s mliekom vypit…zlaticko…

    hi-hi, stale nasypane granule u nas vydrzia v miske presne 5 min., to by som mohla len dosypat od rana do vecera… moje som naucila (alebo sa skor oni rozhodli akceptovat), ze sa papaju rano granule, poobede granule a na veceru konzerva / kapsicka. vacsinou rano este dostanu tycinku a obcas na olovrant mliecko alebo macaci puding (to vacsinou len cez vikend). a samozrejme, ked ja jem, tak su vsetci natupeni pri mne, aby im nahodou nieco neuslo…. :mrgreen:

  3. Sun Belangelo píše:

    To poznám… Najprv večerajú moje kožúšky hodvábne, pretože inak by mi puklo srdce. A keď povečerajú a ja umyjem ich misky a sadnem si so svojou večerou, odrazu mi lozia po pleciac a po hlave a strkajú mi ňufáčiky do mojej misky… 😕 A ten hlad v očiach! Posledné štádium podvýživy pre exitusom! 😀 😀 😀

    Dnes som zabudla dať obed o 12:00, tak o 12:35 nabehla Cica a pochodila okolo mňa, aby som si ju všimla… Dnes z nejakého dôvodu nemňaukala. 😛

    • ambala píše:

      jezkove oci, zabudla si im dat obed?! chudatka male vyhladovene…. skoro ako tie moje….

      inak u nas je teraz ticho a klidecek, vsetci 4 sa niekde volne rozvaluju a spinkaju.
      no a mne je priserne teplo, ventilator sice fici na plne obratky, ale moc to nepomaha… aspon, ze je vacsinou pod mrakom.

      hi-hi, mne po hlave skace vacsinou len Sofia, a to aj vtedy, ked nic nejem, pretoze moje male cierne rozmaznanca chce lezat presne na tom vankusi, o ktory sa ja opieram 😀

Čo ty na to?

